یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

با شروع سال جدید برگزاری جشن نوروز گاه و برگزاری مسابقات ورزشی بازی های سنتی و بومی محلی تحت عنوان عیدانه نوروز 97 در شهرستان کاشمر و بخش های تابعه




به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روستای قوژد  به نقل از ترشیز خبر :  جشن نوروزگاه همراه با برگزاری مسابقات ورزشی بازی های سنتی و بومی محلی تحت عنوان عیدانه نوروز 97 در شهرستان کاشمر و بخش های تابعه مرکزی و کوهسرخ در کاشمر برگزار می شود ؛

مسئول ميراث فرهنگي صنایع دستی و گردشگری ، رئیس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی شهرستان کاشمر و دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان کاشمر گفت: جشن نوروزگاه به مناسبت نوروز 97 هر شب در بلوار سید مرتضی ویژه مسافران و شهروندان برگزار می شود.

وی همچنین از برگزاری مسابقات ورزشی بومی محلی در سطح روستاههای بخش مرکزی و کوهسرخ در طول ایام نوروز 97 خبر داد که با همت اعضای محترم هیات بومی محلی  شهرستان و بخش ها در حال برگزاری می باشد؛ رضا یوسفی مسئول ميراث فرهنگي و دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان کاشمراظهارداشت: جشن نوروزگاه ایرانیان به همت شهرداری کاشمر و همکاری هنرمندان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با آغاز جشن های نوروزگاه، در کاشمر شروع شد.

یوسفی گفت: این جشن ها هر شب در بلوار سید مرتضی ویژه مسافران و شهروندان برگزار می گردد.

دبیر ستاد خدمات سفر کاشمر در ادامه افزود:  اجرای مراسم آیینی و آواهای محلی و آیتم های نمایشی جذاب قسمتی از جشن نوروزگاه کاشمر است.

وی تصریح کرد: ستاد اجرایی خدمات سفر در نوروز 97 تمام تلاش خود را در جهت ثبت خاطره خوش برای میهمانان و مسافران نوروزی در کاشمر نموده است.

  یوسفی گفت: برپایی غرفه های فروش صنایع دستی و سوغات و همچنین سیاه چادر عشایر، غرفه ورزشی بازی های جذاب فوتبال دستی و دارت توسط هیات انجمن های ورزشی اداره ورزش و جوانان  از دیگر برنامه های جانبی جشن نوروزگاه کاشمر است.

جشن نوروزگاه کاشمر به مدت 10 شب از دوم فروردین ماه از ساعت 18:30 لغایت 20:30 در ورودی بلوار سید مرتضی میزبان مسافران و گردشگران خواهد بود.

وی ادامه داد از جمله برنامه های ورزشی در سطح روستاههای بخش مرکزی  برگزاری مسابقات مینی فوتبال خاکی و والیبال روستایی و رشته های بومی محلی هفت سنگ مهارتی و چوپ کشی ویژه اقایان و بانوان در روستاههای ممراباد تربقان رزق آباد (کلاته بختیاری ) و مرکز دهستان بالاولایت فرح اباد می باشد . ایشان گفت : از جمله برنامه های همه ساله در بخش کوهسرخ برگزاری جشن نوروز گاه و مسابقات بومی محلی و طناب کشی در روستای هدف گردشگری ایور بخش کوهسرخ خبر داد و در پایان گفت : برگزاری مسابقات کشتی با چوخه در روستای علی اباد و شهر ریوش و مسابقات بومی محلی در روستای تنورچه برگزار می گردد .

تنظیک کننده خبر : محمد جعفرنژاد قوژدی دبیر امور هماهنگی هیات روستایی شهرستان کاشمر

مجتبی اسکندری – روابط عمومی هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی شهرستان کاشمر



  • فروردین ۷, ۱۳۹۷
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |