همه آنهایی که حداقل روزی چند بار پیام معروف «مشترک مورد نظر در دسترس نمی باشد» یا «دستگاه مشترک مورد نظر خاموش می باشد» را هنگام تماس گرفتن با این وسیله پردردسر از گوشی خود می شنوند می توانند در جایگاه شاکی بنشینند تا ما گوینده این پیام های اعصاب خردکن را در جایگاه متهم بنشانیم و از او بازخواست کنیم. راستی تا به حال چند گوشی تلفن همراه را از دست این پیام های ناامید کننده به زمین کوبیده اید و خرد کرده اید؟ آیا می خواهید خسارتش را ما از خانمی که این پیام ها را می گوید بگیریم؟ خانم” بیتا عشایری ” ۲۹ ساله، کارمند مخابرات، خودش هم وقتی پیغام معروف «نوریسپانس» را می شنود عصبانی می شود. گفت وگوی ما را با ایشان بخوانید شاید پس از خواندن این گفت وگو دیگر از شنیدن آن پیام ها عصبانی نشوید.
بقیه در ادامه مطلب …
چه شد که صدای شما رفت روی پیغام تلفن همراه؟ خب. خیلی ها برای تست این کار آمده بودند که در بین آن گوینده های مشهور هم بودند ولی منتهی قرار شد از بین همکاران هم تست بگیرند که من به همراه سایر همکارانم تست دادیم و انتخاب شدم. آیا می دانید با پیغام «مشترک مورد نظر در دسترس نمی باشد»تان چند نفر را تا به حال عصبانی کرده اید؟ [با خنده] فکر می کنم هرکسی که موبایل داشته باشد حداقل دو یا سه یا حتی ده بار عصبانی شده باشد ولی [با تأکید] باور کنید اصلاً تقصیر من نیست یا اصلاً دست من نیست که مشترک مورد نظر در دسترس نمی باشد. از اینکه مشترک مورد نظر در دسترس نمی باشدخودتان هم ناراحت شدید؟ خب! خیلی از مواقع قسمت خودم هم شده مثلاً کاری فوری داشتم و حتماً باید با موبایل شخصی تماس می گرفتم ولی مدام این پیغام تکرار می شد و گفته می شد که مشترک در دسترس نمی باشد. در این صورت از دست گوینده اش عصبانی شده اید؟ خیلی عصبانی می شدم کمی از دست خودم و خیلی چیزهای دیگر ولی با عصبانیت می گفتم خودتی دیگه! آن موقعی که عصبانی شده اید اطرافیان یا همکارانتان چه عکس العملی داشتند؟ ناخودآگاه خیلی این پیغام نصیب من هم شده و درست جایی که باید در دسترس بود تا کاری انجام بدهم این طور شده که من عصبانی شدم و بدون اینکه متوجه شوم گوشی را کوبیدم ولی همیشه همکارم همیشه بعد از آن گفته خوب خودتی دیگه! که اینجا دیگه با هم خندیدیم. انتهای پیغام می گوید: «نمی باشد» می دانید که ما خبرنگاران از کلمه هایی مثل نمی باشد و فعل هایی که از این افعال مشتق می شوند خوشمان نمی آید. آیا می توانید بگو سفارش کنید که فعل نمی باشد را عوض کنند و به جای آن بگویند «مشترک مورد نظر در دسترس نیست»؟ راستش همه این افعال برای من منفی است و فرقی بین نمی باشد، نیست یا…. نیست که حالا بگوییم کدام استفاده بشود. اگر یک فعل مثبت استفاده می شد خیلی بهتر بود و شاید تأثیر بهتری هم داشت. مثلاً جمله «چند لحظه صبر کنید تا ارتباط برقرار شود. جواب مثبتی بود که می توانست جای این پیغام باشد یا حتی پیغا م های مشابه بعد من اصلاً در مورد انتخاب پیغام و … نقشی نداشتم. اینکه «مشترک مورد نظر در دسترس نمی باشد» باعث خوشحالی دیگران نمی شود و آنها را اذیت می کند، شما را رنج نمی دهد؟ من اصلاً هیچ تقصیری ندارم که مشترک ها در دسترس نیستند و می دانم از اینکه این پیغام می آید ناراحت یا عصبانی می شوند، باور کنید من بی تقصیرم حتی یادم هست که اوایل کار، همکارانم وقتی این پیغام برایشان پخش می شد به من با حالتی نگاه می کردند که انگار من مقصرم یا من امکان ارتباط را نمی دهم! ولی کم کم برای آنها عادی شد و الان جو همکاران خیلی بهتر شده است. وقتی متوجه شدید که به عنوان گوینده این پیغام انتخاب شدید چه حسی به شما دست داد؟ خیلی خوشحال شدم چون اصلاً فکرش را نمی کردم. اصلاً فکر نمی کردم که کار به این گستردگی باشد بعدها که دیدم صدایم در همه نقاط ایران پخش می شود کمی ناراحت شدم. چرا؟ به خاطر عصبانی شدن مردم. اهل کدام شهر هستید؟ تهران ـ شهری که مشکلات آن خسته کننده شده است. کدام جاده و سفر در آن را بیشتر دوست دارید؟ جاده چالوس و جاده کرمانشاه وقتی از گردنه اسدآباد کرمانشاه به سمت شهر می رویم انگار جنگل و شهر زیرپا است و واقعاً منظره دلباز و زیبایی است. از اینکه در مصاحبه ما شرکت کردید متشکریم.