یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

حجه الاسلام مهدی نژاد محمد




حجه الاسلام مهدی نژاد محمد :

روستای قوژد از دیرباز زادگاه علما وبزرگان دینی بوده است . بزرگانی نظیر “محمد صالح ترشیزی ” عالم بزرگواری که در دوران صفویه و افشاریه و زندیه زندگی میکرد و در حوزه های خراسان و اصفهان حدیث و علوم اسلامی تدریس مینمود و در اواخر عمر به زادگاه خود برگشت ودر  جوار پیر روستای قوژد به خاک سپرده شد و نیز ” شیخ محمد جعفر ترشیزی ” متوفی 1244 هجری قمری از شاگردان شیخ جعفر کاشف الغطاء (از شاگردان علامه بحرالعلوم ) تا علمای اخیر نظیر حجج اسلام :  موسوی و  عربی و صفایی و اسعدی که خدمات بیشماری به اهالی روستای قوژد  و شهرستان کاشمر نمودند .

در سالهای اخیر جوانهای زیادی در مدارس دینی و حوزه های علمیه به تحصیل مشغول شده اند و روستای قوژد از نظر تعداد طلبه و روحانی وضعیت مطلوبی دارد هر چند که اکثر روحانیون روستای قوژد در منطقه نیستند و بیشتر آنها در قم و مشهد و شهرهای دیگر ساکن هستند .

بقیه در ادامه مطلب ..

 

 

یکی از روحانیون موفق روستا جناب حجه الاسلام شیخ مهدی نژاد محمد هستند. ایشان علاوه بر تحصیلات عالی حوزوی ویژگیهای بارزی دارند . از شاخصه های ایشان مردمی بودن و اخلاص ایشان است . جناب حجه الاسلام نژاد محمد با اینکه در مشهد مقدس ساکن هستند و مشغله کاری و تحصیل زیادی دارند ولی چندین سال به طور مداوم در ایام تعطیلات تابستان و نوروز و نیز ماه مبارک رمضان به روستا می آیند و جلسات مختلف دینی و مشاوره تشکیل میدهند.

ایشان همواره با لبخندی بر لب به استقبال جوانان می روند و با صبر و حوصله به صحبتها و درد دلهای آنها گوش میکنند و به سوالات ایشان پاسخ میدهند.

متاسفانه سال گذشته ایشان به علت خونریزی مغزی در بیمارستان بستری شدند و چند عمل سنگین روی ایشان انجام شد و با خواست خداوند حال ایشان که به شدت وخیم بود رو به بهبودی رفت و در حال حاضر دوران نقاهت را میگذرانند .

امیدواریم هر چه زودتر ایشان به صحت و سلامت کامل برسند و همچون گذشته به مردم خدمت کنند .

حجه الاسلام نژاد محمد در کنار مرحوم حاج آقا اسعدی :

حجه الاسلام شیخ محمد نژاد محمد که همچون اخوی بزرگوارشان لباس روحانیت به تن دارند :

محرم سال 1392 – تکیه ابوالفضلی روستای قوژد



  • شهریور ۱۲, ۱۳۹۴
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |